Metoda individualizované výuky PACE, která je v programu Teen uplatňovaná ve výuce anglického jazyku, matematiky a částěčně dějepisu a zeměpisu, umožňuje žákům individuálním rozvoj přizpůsobený tempu žáků a to i žákům s odlišným cizím jazykem. Žáci a studenti mají možnost se rozvíjet v jednotlivých předmětech v individuální zralosti a s individuálním přístupem. Což umožňuje podpořit ve škole žáky a studenty s nadáním, žáky a studenty s odlišným cizím jazykem, ale i žáky a studenty s odlišnými vývojovými potřebami.
Systém byl vyvinut v USA a je zaměřen na úspěšnost studentů, tzv. mastery learning. Celý systém je zaměřen tak, aby pomohl žákovi (studentovi) zajistit vzdělávání, obsah, výuku a rozvrh studenta a přizpůsobit toto všechno, jedinečným potřebám každého studenta. Systém se potkává se studentem přesně tam, kde se aktuálně student nachází. Tento stav je zjištěn podle testování a odborné práce učitele a pomáhá žákům a studentům dosáhnout jejich potenciálu prostřednictvím široké škály zdrojů a strategií vhodných pro jejich styl učení, schopnosti a zájmy. Obsah učiva bez ohledu na předmět také rozvíjí sociální, emocionální a fyzickou stránku osobností žáků a studentů. Systém individuálního tempa učení věří v pozitivní dopad na úspěšnost studentů. Pokud studenti zažívají malé a postupné úspěchy, jsou motivovaní a touto motivací připravováni na další důvěru ve vlastní učení a na pozitivní rozvoj svých znalostí v současné chvíli, ale i v celém životě. Tento systém je navržen s ohledem na jednoduchý fakt, který předpokládá, že každá osobnost je „stvořena“ či „vyvinuta“ s jedinečnou sadou výukových potřeb. A každý student sám ví a s pomocí učitele-průvodce poznává, co se potřebuje naučit, aby byl v životě úspěšný.