instagram
EduPage
blog
blog
Facebook
High School

Gymnázium Heřmánek Praha - MONTESSORI KŘESŤANSKÉ GYMNÁZIUM

Maturita je jen zastávka na vlastní cestě k dospělosti

Tvořivost, samostatnost a zodpovědnost vzniká v bezpečném prostředí respektu a úcty

GYMNÁZIUM

PRAHA 8

PREZENČNÍ VÝUKA

Informace o běžném denním studiu na čtyřletém gymnáziu. Prosím přejděte na více

Více

GYMNÁZIUM

ONLINE

Gymnázium online

........ Prosím přejděte na více

Více

PEGAGOGICKÉ LYCEUM

PEGAGOGICKÉ LYCEUM

Informace o běžném denním studiu na čtyřletém gymnáziu. Prosím přejděte na více

Více

ŠKOLNÍ

PROJEKTY

ŠKOLNÍ PROJEKTY

Vše o akcích a projektech školy. Prosím přejděte na více

Více

O

ŠKOLE

ŠKOLY HEŘMÁNEK

Čtyřleté gymnázium Heřmánek je soukromé gymnázium, které navazuje na postupy a práci základní školy Heřmánek.

Více

Gymnázium Heřmánek Praha - Kobylisy

Montessori gymnázium je vzdělávací instituce, která aplikuje principy Montessori pedagogiky na úrovni střední školy. Tento přístup se zaměřuje na individuální potřeby studentů, podporuje jejich samostatnost, zodpovědnost a tvořivost. Studenti Montessori gymnázia mají často větší svobodu v tom, jak si organizují svůj čas a jakým způsobem se učí, což jim umožňuje rozvíjet své zájmy do hloubky. Výuka je často mezioborová a projekty jsou navrženy tak, aby studenti mohli propojovat teoretické znalosti s praktickými zkušenostmi. Montessori gymnázium klade důraz na respektující a podnětné prostředí, které podporuje aktivní učení a spolupráci mezi studenty.

Pro práci ve škole jsou důležité vztahy, respekt, úcta a vzájemné porozumění. Žáci a studenti si osvojují samostatnost a zodpovědnost vzhledem ke svým věkovým a individuálním potřebám. Mimořádnou atmosféru školy podporují časté objevitelské a badatelské výjezdy a pobyty v přírodě a společné pracovní aktivity na školní chatě. Studenti vykonávají praxe dle svého výběru a objevují tak možnosti svého budoucího pracovního uplatnění.

Škola podporuje studenty v získání sebedůvěry, zvládnutí životních obtíží, upevňování učiva, především v samostatnosti a zodpovědnosti v procesu vzdělávání i v životních výzvách. Je naší touhou, aby se  absolventi gymnázia Heřmánek dobře orientovali ve výběru své profese a ve směřování na konkrétní vysokou školu, a to především díky tomu, že žáci i studenti ve školách Heřmánku jsou vedeni k rozvoji vlastních talentů a využívání silných a slabých stránek své osobnosti. Zaměření gymnázia je všeobecného charakteru. Škola se profiluje v aktivní znalosti české literatury, gymnázium navazuje na rozvoj tvůrčího psaní a dramatické výchovy a kulturního života. Ve společenských vědách je základním zájmem historie. Škola spolupracuje s ČSAV – Archeologickým ústavem a také realizuje projektové výjezdy Erasmus zaměřené na rozvoj společenských věd v zahraničí a aktivní rozvoj cizích jazyků. Důležitou součástí jsou pro nás i přírodovědné předměty.  Studenti gymnázia se v oblasti volitelných předmětů mohou učit například řečtině či hebrejštině. Škola rozvíjí znalosti filozofie, teologie a psychologie. Žáci a studenti školy mají možnost podílet se na sociálních projektech v ČR i v zahraničí.

Vyspělá společnost nedokáže naučit a předat všechno, co zná. Musí se shodnout na tom, co jsou zásadně důležité věci, které by měli znát všichni, a co může patřit do pozdější odborné výuky. Proto dochází k selekci a vzdělávací program odráží přesvědčení a hodnoty společnosti.

Současná společnost bude nevyhnutelně vybírat a podporovat znalosti podle svého aktuálního chápání toho, co její lidé potřebují k tomu, aby byli úspěšní, a její definice "úspěchu" se bude měnit podle okolností. Úspěšné vzdělávání však vychová generaci s rozdílným způsobem pohledu na svět.

Naše škola vytváří prostředí otevřené a bezpečné. Prostředí s jasnými hranicemi, v rámci kterých si studenti mohou vytvořit vlastní názory a které umoňují studentům žít v souladu se svým chápáním toho, co a jaký je svět. Naše škola se snaží vytvořit prostředí pro studenty křesťanského ekumenického prostředí, stejně tak jako pro studenty ze sekulárního prostředí, aby dokázali žit vedle sebe a obohacovat se svými vzájemnými postoji a názory a navazovat tak na společné kulturní dědictví. Naše definice úspěchu souvisí především s tím, do jaké míry je člověk schopen žít podle etických  měřítek. Naše představa o úspěšném vzdělávání je taková, že vychovává mladé lidi k charakternímu pohledu na svět (křesťanskému či nekřesťanskému).  

Naše škola poskytuje výchovu a vzdělání jako ucelený komplex pro celého člověka a vede k úspěchu v oblasti akademické, duchovní, fyzické, emocionální, sociální či ekonomické. Cílem vzdělávání na naší škole je dovést studenty k tomu, aby se stali lidmi, kteří jsou schopni vnímat sociální oblasti a přispívat ke službě světu. Jsme školní prostředí, ve kterém je svoboda k šíření evangelia a k hledání a nacházení svého místa v církevním i občanském životě. Naše vzdělávání by mělo vychovávat plně vzdělané vedoucí pracovníky, lidi sekulární i křesťanské, kteří dokáží originálně a tvořivě myslet a jsou schopni se ve světě postavit za křesťanské či kladné lidské hodnoty.

Akademický program má za úkol nabídnout širokou škálu vyučování pro studenty, tak, aby učitelé přinášeli motivaci pro svoje obory. 

Akademický program v současné době má především silné humanitní zaměření. Od prvního ročníku pracujeme na poctivé přípravě na maturitu z českého jazyk tak, aby tato maturita nebyla jen formální zkouškou. Studenti si volí možnost pouze tvůrčích aktivit v českém jazyce či tvůrčího psaní, které má sktečně výstupy povídek a vlastní práce studentů. V humatitním vzdělání je velmi zajímavě položena výuka historie, která následuje histori českých zemí a tato histori je  doplńována souvislostmi především Evropských dějin. Historie postupuje od českého pravěku a probírá první osídlení, a následuje keltským a germánským osídlením a vstupuje do středověku a novověku a moderní historie (ve 3. ročníku). Ve 4. ročníku se vracíme v historickém kontextu k antické historii, stejně tak jako k antické literatuře. Využíváme tak zralost studentů pro pochopení. Výuku doplňujeme larpovými aktivitami na Křivoklátě či na jiných hradech, historickými exkurzemi, experimantální archeologií, ale i spoluprácí v rámci Erasmu s athénskou školu, která nám umožňuje historické bádání na autentických místech. 

V akademických oblastech je školu prioritní kvalitní vzdělávání v oblasti přírodních věd a jejího vyučování spojeného s pozorováním a experimenty. Na každé části dělíme žáky podle jejich úrovně a úrovně spolupracovat. V přírodních vědách a v matematice se žáci pohybují ve skupinách 13 - 14 studentů ve skupině. Ve druhém ročníku se zaměřena výkua na větší obsah výuky matematiky a tedy přírpavy na možnou maturitní zkoušku z matematiky. 

Studenti si mou vybrat také možnost maturity z anglického jazyka, který ve škole učí rodilý mluvčí. Studenti si na škole mohou vybrat ze skuipové výuky německého a španělského jazyka. Zároveń májí žáci individuální výběr na volbu druhého cízího jazyka. V současném ročníku jsou studenti, kterí si zvoliili výuku norštiny a také hebrejštiny. Výuka těchto volitelných předmětů probíhá s onine lektorem. 

Pečujeme o umění a tvořivost našich studentů, jako o projev kulturnosti, ale také jako o projev možnosti relaxace a spolupráce. Studetni si volí mezi výukou hudební výchovy - ve které většinou pracují ve školní hudební skupině a hrají na nástroje a mezi výtvarnými aktivitami, včetně focení. Mezi další možnosti volby patří i volba školního divadla a školního filmu. 

Stejně tak studetnti volí svoje možnosti tělesné výchovy. Někteří studenti se rozhodli pro školní šerm, další studenti se rozhodli pro atletiku a sportovní hry a studentky pracují tančí a věnují se rehabilitačním svičením. Záměrem školy bude nabídnout také badminton a plavání. Škola pořádá jednou ročně kurz lyžování. 

Studenti mají neobvyklé předměty - na místo občasnské výchovy škola vyučuje předmět etická a občasnská výchova. S tím, že části občasnské výchovy probíhají v praktickém životě školní komunity. Feuerstinova metody instrumentálního obohacování podporuje rozvoj kognitivních schopností žáků. Tyto předměty probíhají tradičně naší školou od 1. ročníku. Nově vytvořeným předmětem pro gymnazisty je předmět Focusion, který je průvodcovským předmětem ke studijním návykům, možnostem a vede studenty, aby převzali zodpovědnost nad svými studijními úspěchy. Ale v čase předmětů pracují na svých dalších studijních pracech. 

Ve škole jsou volitelné předměty, které mohou být i maturitními předměty.  Studenti si je mohou vybrat jedná je o pedagogiku a pedagogická praktika, psychologii, teologii, ekonomii a ekonomická praktika. 

Studium probíhá od 9.00 ve 90 minutových blocích. Dopoledne probíhají 2 výukové bloky a po obědové pauze probíhají další 2 výukové bloky od pondělí do čtvrtka. V pátek probíhají jen dva dopolední bloky. Studenti říkaji: "Ano jsme ve škole delší dobu, ale uděláme hodně práce a vlastně to uteče daleko rychleji, než když jsme bývali ve škole na základce." V pátek probíhají jen dva dopolední bloky a studetni si volí, zda budou tento den ve škole a nebo studovat online. 

Budovu gymnazia najdete při výstupu z metra Kobylisy (směr Katastrální úřad) a to přímo naproti. Gymnázium sídlí ve 2. a 4. patře na adrese Klapkova 34, ale vstup není je z ulice Střelničné. Pokud nás budete chtít najít najdete nás v komplexu budov, kde je také vyjímečná rybí restaurace Roder. Do školy vstupujeme vstupem v železných dveřích. Dále pak proskleným vstupem a po schodech či výtahem do 2. či 4. patra. Velmi příjemnou součástí školní prostor je i terasa ve 4. patře. Škola také využívá knihovnu 300 m a drobnou tělocvinu od školy v budově Kyselova, tělocvičnu v budově Klapkova a prostory Sokol Kobylisy. A výtvarný a hudební atelier na centrální adrese školy Rajmonova. 

Studenti jsou překvapeni z toho, jak efektivně tráví čas ve škole a z toho, jak pracují ve škole jinak než na základních školách. Jejich překvapení jsou pozitivní. Mají zodpovědnost za svoji školní práce a tato zodpovědnost je důležitou součástí dospívání. Atmosféra na škole je jiná, než byli zvyklý. Hodně času tráví diskuzí, pozorováním, objevováním. Pracují s daty a fakty, mohou používat počítače. Každý student si volí formu portfolia, kterou si vytváří (elektronicky, listinně či kombinovaně). 

 

Co je Montessori vzdělávání?

Montessori vzdělávací programy, v České republice určené pro žáky od 12 do 20 let, spojují klasickou výuku s praktickými činnostmi. Tento unikátní přístup pomáhá dětem a dospívajícím získat sebedůvěru a učí je dovednostem potřebným pro úspěšný a naplňující život.

Montessori je mezinárodní pedagogika, která není jen pro starší děti, ale podporuje rozvoj dětí od narození až do dospělosti. Tato metoda rozvíjí u dětí samostatnost a zodpovědnost.

Přijďte na Den otevřených dveří.

 

Principy Montessori metody

Individuální přístup

Učitelé (v Montessori označovaní jako průvodci) pozorně sledují každého studenta a nabízejí mu aktivity přizpůsobené jeho potřebám a zájmům. Tímto způsobem se může každé dítě rozvíjet v oblastech, které ho nejvíce zajímají.

Připravené prostředí

Třídy jsou navrženy tak, aby podporovaly samostatnost, zvídavost a přirozenou touhu dětí poznávat okolní svět.

Montessori vzdělávací materiály

Speciálně navržené Montessori pomůcky podněcují děti k objevování a učení prostřednictvím hry a praktických činností.

 Věkově smíšené třídy

Třídy spojují děti různých věkových skupin. Výhodou tohoto uspořádání je rozvoj sociálních vztahů a empatie.

Sebereflexe a sebehodnocení

Učíme děti, jak posuzovat svou práci. To je důležité pro rozvoj zodpovědnosti a sebepoznání.

Role učitele jako průvodce

Učitelé v Montessori vzdělávání nejsou jen "přednášejícími", ale průvodci, kteří podporují zvídavost dětí a vedou je k samostatnému objevování.

Aktivní zapojení rodičů

Rodiče se mohou aktivně zapojit do tvorby učebních pomůcek a  spolu s učiteli a dětmi řeší vše společně jako tým. Proto se i třídní schůzky se konají ve třech – rodič, učitel a žák.

Respekt k přirozenému vývoji dítěte

Zaměřujeme se na podporu dětí ve všech oblastech jejich vývoje – od fyzického až po emoční a respektujeme jejich tempo. Prostor pro svůj růst tu mají jak děti, které se učí rychleji, tak děti s pomalejším pracovním tempem.

 

Jak probíhá výuka v Montessori třídě

Děti se samy rozhodují, co se chtějí učit, a učitel jako průvodce jim nabízí aktivity vhodné pro jejich věk. Děti pracují ve skupinách i samostatně, aby objevovaly okolní svět, prohlubovaly své znalosti a rozvíjely své schopnosti.

Děti mají dostatek času na soustředěnou práci, protože ve škole nezvoní a výuka probíhá ve dvou 90minutových blocích. Mezi nimi je 30minutová pauza.

 

Kdo byla Maria Montessori?

V roce 1907 založila Maria Montessori, italská lékařka a antropoložka, v Římě svou první třídu pro děti. Tato třída si brzy získala světovou pozornost díky překvapivým úspěchům dětí, které se začaly samy učit a rozvíjet bez přímého nátlaku dospělých.

Inspirace tímto úspěchem vedla v posledních sto letech pedagogy po celém světě k pozorování a studování dětí. Na základě svých výzkumů pak navrhovali učební materiály a prostředí pečlivě přizpůsobené jejich potřebám a zájmům.

 

Montessori vzdělání na gymnáziu Heřmánek

Nabízíme plnohodnotné Montessori prostředí pro žáky 2. stupně a střední školy, a to i pro děti bez předchozích Montessori zkušeností. Po ně máme připravený adaptační program.

Žáci prvního stupně mohou navštěvovat Montessori ZŠ Heřmánek, studenti od 6. třídy do maturity se vzdělávají v našem programu Teen.

Naše škola dodržuje požadavky českého vzdělávacího systému, aby děti získaly znalosti potřebné pro plynulý přechod na další typy škol. Zároveň je ale kombinujeme s Montessori principy – děti si samostatně vybírají činnosti a podporujeme jejich soustředění, zapojení a spolupráci ve třídě.

Montessori programy na Heřmánku

  • Naše vzdělávací programy jsou založeny na respektování potřeb a zájmů každého studenta a na propojení vzdělání s praxí.
  • Kromě vzdělání se zaměřujeme i na podporu sociálního a emocionálního rozvoje, které jsou nezbytné pro vytváření zdravých vztahů a budování sebevědomí.
  • Podporujeme zapojení studentů do školní komunity prostřednictvím různých projektů. Díky tomu získají děti už ve škole zkušenosti s reálným světem (projekt školní farmy, komunitního kurníku, pěstování rostlin, školního vaření a Erasmus).
  • Do našeho programu pravidelně zařazujeme nejnovější vzdělávací metody a technologie, aby vzdělání u nás připravovalo studenty na skutečný život.
  • Naši učitelé jsou zároveň průvodci a mentoři, kteří podporují studenty v jejich individuálním rozvoji. Vedou děti k samostatnosti, kreativitě a odpovědnosti, tedy schopnostem klíčovým pro život.
  • Náš tým čerpá z bohatých zkušeností a znalostí Montessori pedagogiky, aby poskytl studentům to nejlepší možné vzdělávací prostředí. Na tvorbě Montessori programu spolupracuje na naší škole tým vedený Mgr. Mirkou Adamcovou v těsné spolupráci s Kateřinou Machovou a Ing. Olgou Černou.

 

Seznamte se s naším týmem.

Zajímá vás, jak může Montessori vzdělávání obohatit život vašich dětí a připravit je na budoucnost?

Navštivte nás na Den otevřených dveří nebo nás kontaktujte a zjistěte, co gymnázium Heřmánek dětem nabízí.

 

Těšíme se na vaši návštěvu!