Prezenční výuka
Čtyřleté gymnázium Heřmánek je soukromé gymnázium, které navazuje na postupy a práci základní školy Heřmánek a otevírá pro školní rok 2023/24 první 1. ročník čtyřletého gymnázia. Gymnázium Heřmánek přináší do středních škol nové postupy montessoriovského a křesťanského pohledu na vzdělávání. Škola Heřmánek provádí své žáky od 1. třídy základní školy až k maturitní zkoušce. Žáci a studenti z jiných škol se do systému nejčastěji zapojují v 6. třídě a nyní nově i v 1. ročníku střední školy.
Pro práci ve škole jsou důležité vztahy, respekt, úcta a vzájemné porozumění. Žáci a studenti si osvojují samostatnost a zodpovědnost vzhledem ke svým věkovým a individuálním potřebám. Mimořádnou atmosféru školy podporují časté objevitelské a badatelské výjezdy a pobyty v přírodě a společné pracovní aktivity na školní chatě. Studenti vykonávají praxe dle svého výběru a objevují tak možnosti svého budoucího pracovního uplatnění.
Škola podporuje studenty v získání sebedůvěry, zvládnutí životních obtíží, upevňování učiva, především v samostatnosti a zodpovědnosti v procesu vzdělávání i v životních výzvách. Je naší touhou, aby se absolventi gymnázia Heřmánek dobře orientovali ve výběru své profese a ve směřování na konkrétní vysokou školu, a to především díky tomu, že žáci i studenti ve školách Heřmánku jsou vedeni k rozvoji vlastních talentů a využívání silných a slabých stránek své osobnosti. Zaměření gymnázia je všeobecného charakteru. Škola se profiluje v aktivní znalosti české literatury, gymnázium navazuje na rozvoj tvůrčího psaní a dramatické výchovy a kulturního života. Ve společenských vědách je základním zájmem historie. Škola spolupracuje s ČSAV – Archeologickým ústavem a také realizuje projektové výjezdy Erasmus zaměřené na rozvoj společenských věd v zahraničí a aktivní rozvoj cizích jazyků. Důležitou součástí jsou pro nás i přírodovědné předměty. Studenti gymnázia se v oblasti volitelných předmětů mohou učit například řečtině či hebrejštině. Škola rozvíjí znalosti filozofie, teologie a psychologie. Žáci a studenti školy mají možnost podílet se na sociálních projektech v ČR i v zahraničí.
Vyspělá společnost nedokáže naučit a předat všechno, co zná. Musí se shodnout na tom, co jsou zásadně důležité věci, které by měli znát všichni, a co může patřit do pozdější odborné výuky. Proto dochází k selekci a vzdělávací program odráží přesvědčení a hodnoty společnosti.
Současná společnost bude nevyhnutelně vybírat a podporovat znalosti podle svého aktuálního chápání toho, co její lidé potřebují k tomu, aby byli úspěšní, a její definice "úspěchu" se bude měnit podle okolností. Úspěšné vzdělávání však vychová generaci s rozdílným způsobem pohledu na svět.
Naše škola vytváří prostředí otevřené a bezpečné. Prostředí s jasnými hranicemi, v rámci kterých si studenti mohou vytvořit vlastní názory a které umoňují studentům žít v souladu se svým chápáním toho, co a jaký je svět. Naše škola se snaží vytvořit prostředí pro studenty křesťanského ekumenického prostředí, stejně tak jako pro studenty ze sekulárního prostředí, aby dokázali žit vedle sebe a obohacovat se svými vzájemnými postoji a názory a navazovat tak na společné kulturní dědictví. Naše definice úspěchu souvisí především s tím, do jaké míry je člověk schopen žít podle etických měřítek. Naše představa o úspěšném vzdělávání je taková, že vychovává mladé lidi k charakternímu pohledu na svět (křesťanskému či nekřesťanskému).
Naše škola poskytuje výchovu a vzdělání jako ucelený balíček pro celého člověka a vede k úspěchu v oblasti akademické, duchovní, fyzické, emocionální, sociální či ekonomické. Cílem vzdělávání na naší škole je dovést studenty k tomu, aby se stali lidmi, kteří jsou schopni vnímat sociální oblasti a přispívat ke službě světu. Jsme školní prostředí, ve kterém je svoboda k šíření evangelia a k hledání a nacházení svého místa v církevním i občanském životě. Naše vzdělávání by mělo vychovávat plně vzdělané vedoucí pracovníky, lidi sekulární i křesťanské, kteří dokáží originálně a tvořivě myslet a jsou schopni se ve světě postavit za křesťanské či kladné lidské hodnoty.

