instagram
EduPage
blog
blog
Facebook
High School

Gymnázium Heřmánek Praha - MONTESSORI KŘESŤANSKÉ GYMNÁZIUM

Maturita je jen zastávka na vlastní cestě k dospělosti

Tvořivost, samostatnost a zodpovědnost vzniká v bezpečném prostředí respektu a úcty

GYMNÁZIUM

PRAHA 8

PREZENČNÍ VÝUKA

Informace o běžném denním studiu na čtyřletém gymnáziu. Prosím přejděte na více

Více

GYMNÁZIUM

ONLINE

Gymnázium online

........ Prosím přejděte na více

Více

PEGAGOGICKÉ LYCEUM

PEGAGOGICKÉ LYCEUM

Informace o běžném denním studiu na čtyřletém gymnáziu. Prosím přejděte na více

Více

ŠKOLNÍ

PROJEKTY

ŠKOLNÍ PROJEKTY

Vše o akcích a projektech školy. Prosím přejděte na více

Více

O

ŠKOLE

ŠKOLY HEŘMÁNEK

Čtyřleté gymnázium Heřmánek je soukromé gymnázium, které navazuje na postupy a práci základní školy Heřmánek.

Více

Rodiče a škola

 
 

 

Montessori střední školy kladou důraz na zapojení rodičů jako klíčový prvek výchovy a vzdělávání. V Montessori přístupu se rodiče stávají partnery ve vzdělávacím procesu, což znamená, že jejich účast a podpora jsou považovány za zásadní pro úspěch studentů.

Zapojení rodičů v Montessori středních školách může zahrnovat:

1. Pravidelnou komunikaci: Rodiče jsou často informováni o pokrocích svých dětí prostřednictvím pravidelných schůzek, e-mailů nebo zpravodajů. Učitelé a rodiče spolupracují na identifikaci potřeb a cílů studentů.

2. Účast na školních aktivitách: Montessori školy často pořádají akce, které zahrnují rodiče, jako jsou workshopy, přednášky a školní slavnosti, kde rodiče mohou přispět svými zkušenostmi a dovednostmi.

3. Dobrovolnictví: Rodiče mohou být vyzváni, aby se zapojili jako dobrovolníci, ať už při organizaci akcí, pomoci s projekty, nebo při zajišťování výletů.

4. Podpora domácího učení: Rodiče jsou povzbuzováni k tomu, aby vytvářeli vhodné prostředí pro učení doma a podporovali nezávislost a zodpovědnost svých dětí.

5. Spolupráce na individuálním vzdělávacím plánu: Rodiče a učitelé spolupracují na rozvoji a úpravách individuálních vzdělávacích plánů, které reflektují jedinečné potřeby a zájmy studentů.

Tento přístup podporuje rozvoj komunity, ve které se studenti cítí podporováni a motivováni k dosažení svého plného potenciálu. Rodiče, kteří se aktivně podílejí na vzdělávacím procesu, pomáhají vytvářet prostředí, kde je učení vnímáno jako přirozená a pozitivní součást života.

Dvakrát ročně probíhají tripartity - setkání mezi studenty - rodiči a učiteli (průvodci). Tyto setkání mezi rodiči, studenty a učiteli je důležitou součástí vzdělávacího procesu, která podporuje komunikaci a spolupráci mezi všemi zúčastněnými stranami. Tento typ setkání umožňuje všem stranám sdílet informace, stanovovat cíle a společně pracovat na podpoře vzdělávacího a osobního rozvoje studenta

Hlavní důvody proč organizujeme tripartitní setkávání:

1. Umožňuji zhodnocení pokroku: Umožňuje učitelům a studentům prezentovat akademické pokroky a úspěchy, ale také identifikovat oblasti, kde je potřeba zlepšení.

2. Stanovují cíle: Společně s rodiči mohou učitelé a studenti stanovit konkrétní cíle pro budoucí vzdělávací období, což pomáhá studentům zaměřit se na své priority.

3. Zvýšení angažovanosti rodičů a podporu rodičů: Aktivní zapojení rodičů do vzdělávání jejich dětí výzrazně podporuje motivaci a úspěch studentů.

4. Podpora osobního rozvoje: Kromě akademických záležitostí mohou být na těchto setkáních projednávány i osobní a sociální aspekty rozvoje studenta.

5. Řešení problémů: Pokud student čelí nějakým obtížím, je to příležitost pro všechny strany otevřeně diskutovat o možných řešeních a podpůrných opatřeních.

Jak probíhají tripartitní setkání:

Příprava: Všichni účastníci jsou připraveni přijít připraveni. Učitelé mají portfolia výkonů žáka a studenti mají vlastní portfoliaDiskuzi zahajuje student a sebehodnotí se. Po studentovi hovoří učitel. Setkání probíhají v přátelské a otevřené atmosféře, kde každý má možnost vyjádřit své názory a obavy.Závěry a plány: Na konci setkání by jsou definovány další kroky a plány, které budou podporovat další rozvoj a úspěch studenta.Tripartitní setkání jsou efektivním nástrojem pro posílení spolupráce mezi školou a rodinou a pro vytvoření podpůrného vzdělávacího prostředí, které respektuje a reaguje na individuální potřeby každého studenta.