instagram
EduPage
blog
blog
High School

Gymnázium Heřmánek Praha - MONTESSORI KŘESŤANSKÉ GYMNÁZIUM

Maturita je jen zastávka na vlastní cestě k dospělosti

Tvořivost, samostatnost a zodpovědnost vzniká v bezpečném prostředí respektu a úcty

GYMNÁZIUM

PRAHA 8

PREZENČNÍ VÝUKA

Informace o běžném denním studiu na čtyřletém gymnáziu. Prosím přejděte na více

Více

MONTESSORI

CURICULUM

O ŠKOLE

Školní dokumenty, ŠVP Heřmánek a školní komunikační systém. Prosím přejděte na více

Více

GYMNÁZIUM

ONLINE

DISTANČNÍ VÝUKA

Distanční výuka na čtyřletém gymnázium je mimořádná příležitost pro domácí vzdělávání. Prosím přejděte na více

Více

ŠKOLNÍ

PROJEKTY

ŠKOLNÍ PROJEKTY

Vše o akcích a projektech školy. Prosím přejděte na více

Více

6. - 9. třída

PROJEKT TEEN

ŠKOLY HEŘMÁNEK

Budete přesměrováni na webové stránky základní školy Heřmánek. Prosím přejděte na více

Více

Plán vývoje

Roviny vývoje Dr. Montessori nastínil čtyři po sobě jdoucí roviny, nebo etapy vývoje od narození do zralosti, každá rovina v rozsahu přibližně šest let. V každé rovině rozvoje děti a mladí lidé vykazují intelektuální schopnosti, sociální orientaci a tvůrčí potenciál, které jsou v této fázi jedinečné. Každá rovina je charakterizována tím, jak se děti v tom letadle učí, staví na úspěších letadla předtím a připravuje se na ten, který bude následovat. Načasování a povaha přechodu mezi rovinami se liší jednotlivec od jednotlivce. První rovinou vývoje je období od narození do přibližně šesti let. Během této fáze jsou děti smyslovými průzkumníky, kteří se učí stát se funkčně nezávislými ve svém bezprostředním prostředí a komunitě. Děti si v této fázi budují vlastní intelekt absorbováním každého aspektu svého prostředí, jazyka a kultury. Druhou rovinou vývoje je období přibližně šesti až dvanácti let.

yPro každou rovinu vývoje je specifické montessori výukové prostředí. Montessori prostředí pro každou rovinu zachovat charakteristické Montessori vlastnosti, včetně svobody volby a pohybu, a důraz na nezávislý průzkum a samo-řízené učení. Zároveň je design každého prostředí přizpůsoben konkrétním potřebám, zájmům a potenciálu každé vývojové etapy. V rámci každé roviny vývoje jsou období, během nichž děti a mladí lidé projevují intenzivní zájem o určitou činnost nebo aspekt životního prostředí. Tato období označil doktor Montessori za citlivá období pro učení, zejména v kontextu raného dětství.

Citlivé období pro jazyk je například aktivní v první vývojové rovině od narození do šesti let. Toto citlivé období poskytuje příležitost, která dětem umožňuje naučit se jazyk s lehkostí a potěšením. Pokud se dítě z jakéhokoli důvodu během této doby nenaučí mluvit, citlivé období zmizí a studium jazyka vyžaduje mnohem větší úsilí. Konkrétní vzdělávací citlivost a potřeby dětí v každé fázi vývoje se odrážejí v návrhu prostředí Montessori a ve zdrojích a činnostech připravených pro tuto fázi vývoje.

v našem projektu Teen (druhý stupeň) a projektu gymnázia se ovšem ocitáme v polovině vývojových fází a v poslední části.